A kivágott fák esetében van lehetőség a gallyak elszállítására is. Ez nem favágási hanem inkább szállítási feladat.
Ennek ellenére vállaljuk ezt a feladatot is.
Az általnuk adott díj magában foglalja a
- felrakás rakodási díját
- lerakásig történő szállítási díjat
- lerakás rakodási díjat
- amennyiben meghatároztható, úgy a lerakásért fizetendő súly vagy rakomány díjat
A szállítást egy TOYOTA DYNA kisteherautóval végezzük.
Amennyiben a fára nincs szükség (pl fenyőfa, vagy más tüzelhető fa esetén) azok elszállítását is vállaljuk.
A gyallyakból a lehetőségekhez mérten kivesszük a nem igazán értékes, de még elégethető részeket. (Lásd mellékelt kép.)
Ezek elszállításáért díjat nem számolunk fel.
A maradék gallyakat visszük el díjazás fejében. Egy lábon álló fa esetében nehéz megmondani hogy mennyi gally fog keletkezni. Pontosabb képet kapunk a favágást követően.
Egy fordulóval kb 5 m3 mennyiséget tudunk egyszerre elszállítani. Ennek díját befolyásolja a Székesfehérvártól való távolság , az esetleges felrakási nehézségek (mennyire lehet a kupac mellé állni, van-e segítség pl egy ember rakja egy ember tapossa az autón stb).
A képen a rakott autó látható rögzítés előtt. Látható hogy mennyire nehéz pontosan megbecsülni a gallyak össz térfogatát még így is, hátha még a fán vannak.
A rögzítést követően a gallyak lelapulnak, térfogatuk valamelyest csökken, és a szállíthatósági feltételeknek így már megfelelnek.
A tapasztalat szerint ez a fajta szállítás hatékonyabb mint a darálás, majd a darálék elszállítása. Kétségtelen, hogy a darálék gyakran kisebb helyet foglal el, de magának a darálásnak a költsége meghaladja a szállítás költségét.
Mivel a szállítási költség fordulókra kerül meghatározásra, ezért több forduló esetén érdemes tele autókban gondolkodni. Tehát ha az utolsó forduló részrakomány lenne, érdemes azt nem igénybe venni és a maradékra a helyi szemétszállítást használni. (Bezsákolni vagy összecsomagolni a maradékot.)